Thursday, January 12, 2012

28 Grunner Hvorfor utgivere vil kjøpe boken din

Redaktører vil kjøpe en bok for én eller flere av følgende årsaker. Ved å vite hva disse grunnene er, kan du deretter utforme en markedsføringsplan med disse funksjonene i tankene.


1. Forfatterens forrige bøker har solgt godt.


2. De elsker boken og tror det vil selge.


3. De tror boken vil selge.


4. De elsker det nok til å publisere, uavhengig av dens kommersielt potensial.


5. Det er en bok som fortjener å bli publisert på grunn av dens verdi for en sak eller landet.


6. Et redigeringsprogram er lidenskapelig nok om det å overvinne noen tvil huset har om boken.


7. En ny editor har kommet fra en annen hus og bygge en liste.


8. Publisher har muligheten til å reflag en vellykket forfatter fra et annet hus.


9. Boken vil være først i en serie med sterk vekstpotensial.


10. Ideen for boken er briljant.


11. Ideen for boken er betimelig.


12. Skriftlig er superb.


13. Tittelen alene vil selge bøker.


14. En forfatters forfremmelse planen garanterer en bok suksess.


15. Forfatteren er en media magnet som kan garantere nok publisitet for å gjøre boken vellykket.


16. Forfatteren har en nasjonal plattform som en kolonne eller et radio- eller TV-show som vil garantere fortsette eksponering for boken.


17. Publisher mener at boken vil tilbake-listen, og bli en eviggrønn (for eksempel eviggrønt tre--selger for en lang lang tid).


18. Boken har datterselskap rettigheter potensielle inkludert bok klubber, lydkassetter eller utenlandske, elektronisk eller film rettigheter.


19. Boken har adopsjon potensielle i universiteter eller skoler.


20. Huset har publisert lignende bøker med suksess.


21. Boken er om et emne som huset har eller ønsker å bygge en liste.


22. Overvunnet av auksjonen feber, overbevise utgivere seg selv at, til tross for fortjeneste og tap-setning som er vurdert til å bestemme den bokførte verdien, de betaler hva det tar for å overby sine konkurrenter.


23. Forfatteren ønsker å bytte hus.


24. Redaktør oppdager boken på en tur til en bok som er rettferdig, og mener det vil selge, eller er fanget opp i spenning rundt boken, eller ønsker å rettferdiggjøre turen.


25. Utgiveren sender industrien meldingen at huset er en spiller på grunn av nye ledelsen eller til tross for endringene i huset.


26. Boken som selges kan ikke være en stor en, men fremtidige bøker vil ha bestselger potensial.


27. Forfatteren har en personlig forbindelse med noen i huset med makt til å kjøpe boka.


28. Publisere boken vil forbedre house prestisje.


Dette er ikke en altomfattende liste. John Saul, romanforfatter, observert Hvis utgivere ikke ønsker å kjøpe en bok, de sier "Det er blitt gjort til døden." Hvis de ønsker å kjøpe boken, de vil si "Alltid fungerer."


(c) copyright, Catherine Franz. Med enerett.

No comments:

Post a Comment