Friday, April 20, 2012

Copywriting Makeover: Search Engine-vennlig kan også bety besøkende-vennlig

Når det gjelder søkemotor optimalisering, spiller copywriting en stor rolle. Du har utmerket kopi som appellerer til både besøkende og motorer for å opprette sider som vil rangere høyt. Noen ganger kan imidlertid potensielle problemer med montering kopi i bestemte typer områder. Grunnet plassbegrensninger, siden oppsett krav eller andre problemer gjerne noen webområdeeiere inkludere SEO kopi tenkning det blir vanskeligere for den besøkendes opplevelse. Det vil ikke hvis du gjør det riktig!


Gigmasters.com er et databaseområde som gjør det mulig for besøkende å søke for alle tall av underholdningsalternativer deretter bestille dem direkte fra området. De segmentert sine mål publikum av hendelser-besøkende ville bestille underholdning for (dvs., bryllup underholdning, bursdag parti underholdningen, osv.) Sider ble deretter opprettet for hver underholdning.


Problemene


Gigmasters.com var ikke rangert høyt for sin keyphrases på flere sider. Faktisk, for siden vi fokuserer på i denne artikkelen (se orginalversjonen her: http://www.copywritingcourse.com/gigmasters-original-wedding.pdf), Gigmasters.com var ikke rangering i øvre 50.


Siden for behøvde desperat flere kopier. Bekymringen var at besøkende ville bli distrahert av tillegg av mer tekst. Kunder som kommer til et område til boken underholdning er tross alt, kommer til å fokusere på informasjonen i hver utøver bio… ikke kopien på kategoriside, rett? Som vi har funnet, var dette ikke i det hele tatt sant.


I tillegg til antall (Ordtelling) behov siden også for kvalitet. Ett avsnitt av kopi som var på siden var grovt og hørtes klosset.


Løsningene


Skriving som appellerer til besøkende og søkemotorene bør være målet for hver SEO copywriter. Du vil aldri offer en for den andre. Jeg visste imidlertid at å legge til en stor tekstblokk kopi rett i midten av siden ikke vil bruke sunn fornuft. Bra ingen noensinne sagt alle din kopi måtte være på ett sted!


Ved å bryte kopien og legge kort lange under hver del av siden, kunne vi inkludere nok tekst til å støtte den valgte keyphrases. På samme tid kunne vi hjelpe besøkende med å gjøre de beste valgene for deres bryllup underholdning.


Omskrivingen


For denne siden var kunden mål noen behov for bryllupet underholdning. Besøkende kan være en brud eller mor til en brud utkikk etter et bryllup band (et bryllup MUSIKKBAND, som er), en DJ eller noen annen form for bryllupet mottak musikk. Oftest var besøkende en brud, imidlertid.


Jeg vil aldri inkludere kopi strengt for SEO formål Hvis det er mulig. Kopien alltid bør ha et dobbelt formål: å hjelpe besøkende, og for å forsterke rangeringer. Du kan oppnå dette med Gigmasters.com, det innledende avsnittet av kopi snakket direkte til bride-to-be. Det ga henne følelsen av at Gigmasters.com forstått hvor viktig musikk for hennes bryllup og mottak er.


Under hver musikk-klassifisering fikk bruden ideer eller forslag. Setninger som, "skånsom melodier spilt av en harpist eller fløytist under forspill til din seremoni kan legge til en luft av skillet" og "vil du at dine gjester å danse? Vurdere en Latin bandet eller swing-band å plukke opp beat"bedt om besøkende til å tenke gjennom sine valgene og vurdere sine muligheter før de bestemmer.


Hver del av kopi brukes minst én primær keyphrase å øke støtte av disse termene med motorer. Kopien ble nøye skrevet for ikke å høres tvungen eller stiv når inkludert søketermene.


Resultatene


Du kan vise oppdatert kopi her: http://www.copywritingcourse.com/gigmasters-updated-wedding.pdf. Hva skjedde etter endringene? Innen noen få uker siden begynte å stige i rangeringer dramatisk! For tiden har siden stor rangeringer med ulike motorer for ulike keyphrases - flere i topp 10 med Google og Yahoo.


Og konverteringer? De holder stø dersom ikke økt noen i henhold til området partner Kevin Kinyon, ytterligere bevise at søkemotor copywriting kan være nyttig til virkelige mennesker, også.


© 2005 http://www.copywritingcourse.com

No comments:

Post a Comment