Når du har opprettet en webzine, hvordan kan du få ordet? Denne korte guiden tilbyr noen strategier for å la verden av lesere vet om arbeidet.
* KUNNGJØRE E-ZINE *
Når du har din e-zine eller webzine på plass, kan du gå til yahoo.com, google.com og msn.com og sender webadressene dine (Hvis du har mange sider, klok ikke for å sende mer enn fem URL-adresser per dag). Ikke betal for tjenester som lover å sende det inn til hundrevis av søkemotorer. Det vil ikke påvirke trafikken så mye som bare trykket de større. For en primer på hvordan ulike motorer fungerer, kan du besøke SearchEngineWatch.com. Det tilbyr en gratis nyhetsbrev som kommer inn i mange detaljer om hvordan søkemotorer fungerer. Når du gjør en stor endring til nettstedet ditt eller legge til nye sider, sende eller sende URL-adresser.
Neste trinn er å angi URL-Adressen på store Internett-kataloger. Du vil spare mye tid hvis du forbereder interesseskapende 25-ordet, 50 ord og 100-word beskrivelser først. "Hvis du kan forklare din zine i en setning du har slåss sjanse," sier George Myers Jr av LitKit. En en-setning beskrivelse kan hjelp du fokusere på publikum du leter etter, og det hjelper når du skal bestemme hvor du skal plassere e-zine i kataloger. Yahoo! er den største directory, etterfulgt av Open Directory. En god guide til mindre motorer er directorylist.org.
Yahoo synes å foretrekke områder som har sitt eget domenenavn; selv da må du kanskje sende flere ganger før du oppført. Ikke gjør det mer enn én gang hver to uker, og velger kategorien nøye (foreslå en sekundær kategoriakse Hvis det gjelder, men ikke bli grådig). Send inn din webzine under bestemte emner, for eksempel Travel Humor eller det best beskriver innholdet. Yahoo! godtar ikke lenger gratis innmelding til Business kategorier; i stedet, det belaster en årlig avgift for $299.
Til slutt, fremme e-zine ved å sende Kunngjøringer til ulike tjenester som varsler surfere nye områder. Legge inn en melding til Usenet gruppe alt.ezines. Hvis du gjør en kommersielle papir eller elektronisk zine, kan du legge inn en melding på alt.zines. Kunngjøre nye ikke-kommersielle Webzines på comp.infosystems.www.announce, eller en hvilken som helst e-zine på bookmarkz.com.
Du kan også legge til din zine til mange ezine kataloger, men de fleste vil ikke gi mye trafikk. Hvis du har tid og tålmodighet, starte med våre gratis liste over zine kataloger på http://www.zinebook.com og se etter «Kataloger»-kategori. Det inkluderer kataloger liste spesialitet zines som litterære zines, fanfiction, indie musikk og enda ett ord titler.
* FÅ RETURNERENDE BESØKENDE *
Noen zine redaktører inkluderer et påmeldingsskjema på sin side der besøkende kan legge igjen e-postadresser. Dette gjør at editor å kompilere en adresseliste med personer som er interessert i innholdet i zine, og han eller hun kan sende varsel når Webzine er blitt oppdatert. Imidlertid sende ASCII tekst-zine uønsket via e-post til en hel haug med folk er en dårlig idé. Du kan koble en tjeneste som blir automatisk varslet om besøkende som registrerer seg når du oppdaterer din side. Det finnes mer informasjon på http://www.changedetection.com.
* DELE RIKDOMMEN *
Noen e-zines bære annonser, vanligvis i form av banner utveksling. Du kan ordne lokale banner utveksling med likesinnede zine redaktører, eller du kan bli med en tjeneste for eksempel LinkExchange. Vanligvis for hver annonsebanneret du vise for et annet område, får du 1/2 kreditt med tjenesten. Hver kreditt betyr Bannerannonse vises på et annet nettsted. Tjenester som tilbyr banner annonse utveksling blir stadig mer sofistikerte med målretting hvor annonsene er plassert. Du kan også vurdere å bli med en Web-Ring. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke Webring hjemmeside på http://www.webring.org.
No comments:
Post a Comment