Når var siste gang du har mottatt et håndskrevet notat fra en virksomhet Førsteamanuensis? Det kan være at det var altfor lenge siden for deg å huske. På den annen side, hvis du har fått en siste, du vet nøyaktig hvem som sendte den og når. Håndskrevne notater har blitt nesten utdødd i næringslivet. Så hvis du leter etter måter å skille seg fra publikum, merke til av kolleger og kunder, prøve å sette penn til papir når du har den minste unnskyldning.
Det er noen handlinger mer imponerende enn håndskrift en bokstav eller et notat til noen med hvem du gjøre forretninger eller vil gjerne. De fleste mennesker tror at skrive notater for hånd krever ekstra tid og krefter. Ironisk nok, kan det være rask og smertefri Hvis du gjør det ofte, og følg disse tipsene:
1. Har skrive forsyninger nær for hånden. Lagre skrivepapir og stempler i det mest passende stedet på pulten din. Når du skal sende et notat, er alt du trenger å gjøre nå for din stasjonære, skrible ned noen linjer, adressere konvolutten, sette stempelet på plass og sende den.
2. Beholde meldingen kort. Disse er notater slik at du bare trenger å komme opp med tre eller fire setninger. Hvis du prøver å komponere mer enn noen få linjer, writer's block er ansvarlig for å sette og du vil aldri komme forbi "start".
3. Utvikle et system. Før du hodet ut av kontoret til en virksomhet måltid eller en funksjon som noen andre er vert, ta en envelop til verten. Det vil være en lek å døyt ned dine kort melding når du kommer tilbake.
4. Bruk den riktige profesjonelle i ro. Både enkeltsidig korrespondanse kort og fold-over notater med firmanavnet eller logoen som er trykt på dem er forretningsmessig og vil representere deg og din organisasjon godt.
5. Dårlig håndskrift er ingen unnskyldning med mindre håndskriften er helt uleselige. Personen som mottar henvendelsen vil sette pris på din thoughtfulness og vil ikke gradering håndskriften. Hvis din håndskrift ikke innfri dine forventninger, er det aldri for sent å forbedre. Det er mange ressurser på biblioteket eller på Internett for å lære deg å Skriv leselig.
6. Bruk enhver anledning til å bli lagt merke til med et notat. Noen av disse forekomstene er når...
Du har mottatt en gave
Du var gjest i noens Hjem
Du var vertskap for et måltid
Du har mottatt en business-tjeneste
Du svarer på en invitasjon
Du sender condolences
Du ønsker å tilby Gratulerer
Du må be om unnskyldning
7. Kontroller meldingen betimelig. Om du sender en Merk av takknemlighet, congratulation eller condolence, gjør det så raskt som mulig. En takk bør gå ut innen 24-48 timer. Imidlertid ikke forgo sende et notat, fordi du tror har gått for mye tid. Det er ingen klart om begrensninger på takknemlighet.
8. Forstå at e-post ikke er en erstatning for personlige håndskrevne meldingen. Internett er rask, effektiv og ekstern. Hvis du svarer på e-post umiddelbart etter et møte med en virksomhet Førsteamanuensis, inkluderer uttrykket av takknemlighet, men ikke la det stoppe deg fra å sende en andre meldingen av bakken.
Vellykket folk betale oppmerksomhet til detaljer og ser etter måter å bygge bedre forretningsforhold. Når du tar deg tid til å sende håndskrevne notater, du vil skille seg ut fra mengden for høyre grunner. Neste store salg eller jobb markedsføringen kan kom som et resultat av din gjør virksomheten bare litt annerledes.
(c) 2005, Lydia Ramsey. Alle rettigheter i alle medier som er reservert.
Lydia Ramsey er en virksomhet etikette ekspert, profesjonell høyttaler, opplæringsansvarlige i firmaer og forfatter av oppførsel at selge - å legge til den POLSKE at BYGGER fortjeneste. Hun har vært sitert eller omtalt i The New York Times, Investors' Business Daily, entreprenør, Inc., Real Simple og Woman's Day. Hvis du vil ha mer informasjon om hennes programmer, produkter og tjenester, e-post henne på lydia@mannersthatsell.com eller besøke hennes nettsted http://www.mannersthatsell.com
No comments:
Post a Comment