Monday, September 3, 2012

Fem kritiske tester hver Press Release Must Pass

Du har hørt "dem" si det, har du ikke?


"Dem" mener jeg eksperter. Lærerne. Selv noen mennesker fra reklame og PR-byråer.


De vil fortelle deg det er bare én måte å gjøre en pressemelding "rett."


Enkeltside, dobbel linjeavstand, 12 punkttype.


Bull...


Jeg har jobbet i radio og TV full tids- eller deltid siden 1972, og det betyr at jeg har sett tusenvis av pressemeldinger.


Jeg kastet aldri en fordi det ikke passer "klassisk" eller "standard" formatet du høre om så ofte.


En journalist--spesielt en journalist arbeider på fristen--ikke bryr seg om at ting...


Det finnes imidlertid fem ting som * er tilgjengelig viktig, og hvis din pressemelding ikke har dem, det vil trolig trekke opp i papirkurven i sekunder.


I min Instant pressemelding Toolkit-programmet på http://www.pressreleasetoolkit.com kaller jeg dem "fem tester hver Press Release Must Pass".


1) Øyeblikkelig øyeeple-Test


Personen som leser utgivelsen tar et raskt blikk på det helhetlige utseendet.


Har den en fengende overskrift, eller er på toppen av siden overfylt med unødvendig informasjon eller stor grafikk (som PR byrå/firmalogoer)?


Er det lesbare? Does den ligne trangt, med blokk-avsnitt som suger opp det meste av det hvite området? Vil screener måtte søke gjennom en rekke Skriv ut på siden for å finne ut hva som er newsworthy?


Er det noen fet utskrift understreker viktig poeng?


Og kanskje den største faktoren av alt: kan han/hun finne ut i fem sekunder eller mindre hva denne utgivelsen er om, og hvilken handling forfatteren ønsker nyheter-operasjon for å ta svar?


Flunking Instant øyeeple testen betyr ikke utgivelsen vil umiddelbart slippe til søppelbøtta i. Men hvis din utgivelsen er dårlig formatert og visuelt unappealing, det er definitivt en streik mot deg.



2) Overskrift-Test


Selv om du har bare flunked Instant øyeeple testen, vil du sannsynligvis fremdeles få en sjanse til å løse selv ved å tilby en stor overskrift.


Etter min mening er dette den viktigste delen av utgivelsen.


Gi leseren en fengende, iøynefallende, interesse provoserte overskrift, og slaget er halv vant.


For en rask primer på overskrifter som motiverer journalister å "bite", se http://www.publicity-pro.com/articles/headlines-publicity.htm



3) Varm Knapptest


Det neste spørsmålet i den screener sinn er knyttet til emnet for utgivelsen. Faktisk, det er sannsynligvis flere spørsmål kjører gjennom den screener hodet samtidig:


* Er det informasjon som folk trenger å vite, eller vil gjerne vite?


* Hvor mye av et potensielt publikum er det for denne informasjonen?


Med andre ord, hvordan newsworthy er det?


Det er visse universell temaer, historien linjer og vinkler som gjør noe newsworthy. Jeg kaller dem nyheter "Hurtigknapper", og de er emnet for en spesiell rapport jeg har skrevet, tilgjengelig gratis på http://www.publicity-pro.com/hotbuttons.htm



4) "Middels samsvarende" Test


Det første spørsmålet du bør stille deg selv er "Hvem kommer til å lese dette og hva de trenger å vite fra meg?"


Svært få mennesker tar deg tid til å skreddersy en utgivelse til middels de skal legge, men de som har en tendens til å være mer vellykket.


Beslutningstaker ser ut for muligheter som er karakteristisk for deres middels.


TV-nyheter vil ha bilder av mennesker gjør noe.


TV/radio talk eller "bladet" viser ut for å engasjere gjester å intervjue eller emner for å diskutere på noen lengde.


Aviser og magasiner kan du se etter dybde.



5) "Perspektiv" testen


"Perspektiv" svar på spørsmålet "Hva er denne pressemeldingen * virkelig * alle om?"


Noen ganger er det åpenbart skrevet fra perspektivet til noen som ønsker å selge et produkt. De snakker hovedsakelig om dette produktet eller firmaet, og de tilbyr liten eller ingen "nyheter verdi." (se "Varm Knapptest" for mer om betydningen av "nyheter verdien")


Husk at en pressemelding er ment for å være om n-e-w-s. Det lyder som en kunngjøring eller en avisartikkel, ikke en et flygeblad eller salg kopi.


Noen ganger er det skrevet en pressemelding fra perspektivet til noen som ønsker å klappe seg selv på baksiden. Det er typen self-glorification som du ser i årsrapporter.


Disse pressemeldinger komme av som boastful og selvtillit visning, og vanligvis tilbyr lite av interesse til journalister.


Beste pressemeldinger er de som er skrevet med medias publikum i tankene.


De sier til beslutningstaker, "her er noe du kan tilby på brukerne som vil holde dem fra å nå for eksterne..." eller


"Her er noe du kan gi din lytterne til å holde sine fingre unna trykknapper på sine radio..." eller


"Her er noe som vil tvinge leserne til å se på siden lenge nok å legge merke til deodorant annonsen til venstre for kolonnen."


Med andre ord, vil nyhetsorganisasjoner ikke du skal "touch at ekstern" og bytte din oppmerksomhet på andre steder.


Gi dem informasjon som holder sine målgrupper innstilt på, og du har en vinner.


Pressemeldinger skrevet fra dette perspektivet er de som får oppmerksomhet-- og dekning.


Hvis du vil se en linje for linje kritikk av to pressemeldinger som jeg tror er utmerket, gå til http://www.publicity-pro.com/pressrelease1.htm


Både disse utgivelsen kunngjøre produktet rollouts, og begge består "5 kritiske testene" med en A +-klasse.

No comments:

Post a Comment