Wednesday, September 26, 2012

Vinnende Freelance arbeid: Slå skeptisk

Jeg har snakket med hundrevis av redaktører, arbeidsgivere og prosjektledere om hvordan de velger frilanser for en jobb. Om de var gjennomgår jobbsøknader eller vurderer prosjektet bud, hadde de alle en ting til felles. Som hver og en av dem begynte å se på programmene, hadde de deres skeptisk lue.


Hvordan en prosjektleder mener


Her er noen sitater fra prosjektledere og arbeidsgivere for å vise deg nøyaktig hvordan de tenker.


1. Jaime, innleggsredigeringen-"Den første spilleren"


Min prosessen med å bedømme forslag er en av eliminering. Det første trinnet er om et generelt inntrykk. Hvis det er vage og unconvincing – eliminere. Hvis det er fluffed opp, men med ingen substans – eliminere. Hvis det har virkelig detaljer og synes credibale – holde. Mange ganger denne prosessen ødelegger bare én person. Det er hvor enkelt det er å få en jobb-være troverdig og overbevisende.


2. Jacob, prosjektleder - "Jeg bare tror det jeg ser for meg selv."


Jeg leste hver forslag mens avhør hva jeg blir fortalt. Noen mennesker gjøre ting opp. Fleste overdrive. Mange folk tror de er bedre enn de egentlig er. Jeg har jobbet med entreprenører i lang tid, og jeg har funnet at det er den eneste måten du kan dømme en person av hva de gjør.


3. Randy, prosjekteier – "Ikke fortelle meg, Vis meg"


Ikke prøv og imponere meg med ramblings. Masse positive ord strung sammen gjør ingenting for meg. Du vet, "Jeg er opptatt av, pålitelige, raske, omgjengelig, velformulerte, sjenerøs, slag, konkurransedyktig, atletisk..." Jeg har ingen grunn til å tro at du er noen av disse tingene. Hvis du vil ha meg til å plukke du for prosjektet, må du mer enn bare å fortelle meg. Du må bevise det for meg.


Hvordan Beat skeptisk


Det er ikke om hva du sier, det handler om hvordan du sier det. Tre små endringer vil utgjøre hele forskjellen til din troverdighet, og vil få deg mer arbeid oftere.


1. Bruk reelle bevis


Det er alltid bedre å selge deg selv med en ekte eksempel.


Ikke så bra – "Jeg er pålitelig."


Mye bedre – "du vil aldri bli tatt lurer på hvordan prosjektet kommer fordi jeg vil gi betimelig oppdateringer for å holde deg informert."


2. Bruk resultatene


Prosjektledere å fortelle om din tidligere resultater er også en god måte å selge deg selv.


Ikke så bra – "Jeg skrive effektive webområde kopi."


Mye bedre – "med innholdet mitt nye og forbedrede min siste klient økte sine salg med 120% i den første måneden."


Det andre uttrykket kommuniserer tydelig kvaliteten og effektiviteten i arbeidet. Og på samme tid, er det sannsynlig å opphisse prosjektlederen i tenker at det samme resultatet kan oppstå for dem.


3. Være bestemt


Hvis du kan bruke fakta og tall for å gjøre ditt punkt, kan du gjøre dette.


Ikke så bra – "Mesteparten av min virksomhet er stamgjester, viser at kundene mine er fornøyd med tjenesten jeg gi."


Mye bedre – "96% av nye klienter har returnert til bruke mine tjenester på nytt."


Ikke så bra – "Jeg har fullført ulike lignende prosjekter."


Mye bedre – "Jeg har fullført 19 lignende prosjekter i fjor."


Gjør disse tre enkle endringer i budene og jobbsøknader, og du vil vinne flere klienter, jobber og prosjekter.

No comments:

Post a Comment