Thursday, September 6, 2012

Skrive Knockout spørring brevet: Hvordan Å fange oppmerksomheten til en bok-Editor

Du har gjort det. Du har oppnådd en livslang drøm og penned en bok som er sikker på å være lauded gjennom tidene som et litterære mesterverk. Ennå en siste hinderet som står mellom og publisere suksess-tiltrekke seg oppmerksomheten til noen som kan få boken din i Skriv ut.


I virkeligheten er fange oppmerksomheten til et redigeringsprogram ikke vanskelig. Alt du trenger å gjøre er å følge reglene ved å sende det industri innsidere refererer til som en "spørring brevet". En spørring brevet er en eller to sider som skrives i formatet på en formell forretningsbrev. Det bør være kort, og det skal vekke interesse av enhver publisering executive som leser den. Tross alt, hvis du ikke kan selge en enkeltperson på grunnlag av boken, hvorfor skal et forlag tro du kan selge til et publikum av tusenvis eller millioner? Hvis du vil at noen inne hemmeligheter til å skape en perfekt, iøynefallende spørring brevet, har du kommet til rett sted. Dekke hver av følgende punkter, og jeg garanterer at du har et redigeringsprogram ringer innen én uke for å sende brevet spørringen.


Point # 1: Tilnærming The høyre Publisher: Dette synes opplagt, men du ville ikke tro hvor mange skribenter som gjør denne feil. Være sikker på at du velger å kontakte utgiveren er i bransjen med å publisere din sjanger. Hvis du skriver fantasy romaner, ikke deretter sende en spørring brevet til redaktøren av en manuell utgiver datamaskin. Det vil bli kastet i papirkurven uten en ekstra titt. Den beste måten å finne riktig utgiveren er å finne bøker lignende til din egen, og åpne dem. Hvem er utgiveren av hver bok? Én bestemte utgiverens navn holde snu? Hvis ja, det er en du vil kontakte.


Point # 2: Selger til rett Person: aldri sende en spørring brevet adressert til "Editor" eller "Hvem kan det bekymring". Dette brevet er skjebnebestemt for "slaps hoper", og til slutt, søppelbøtte. Når du har funnet din ideelle publisher, kan du ta kontakt med en bok som den nyeste utgaven av Jeff Herman Writer's Guide boken redaktører, utgivere og litterære agenter (de fleste biblioteker eller store bokhandlere har det). Boken vil gi en side eller to av informasjon på utgiveren i spørsmålet, inkludert navnet og kontaktinformasjonen for personen som alle spørringer skal rettes. Dette er vanligvis en executive, eller administrerende redaktør. Henvende seg spørringen brev til den bestemte personen, og pass på å bruke riktig kjønn og stavekontroll når du bruker deres navn.


Punkt # 3: Din åpningen (spesielt den første setningen): det første avsnittet av brevet spørring bør få rett til poenget. Fortelle redaktør hvorfor du er å kontakte ham/henne. Noen de vet henvise deg? Har noen berømte rost arbeidet ditt? Enten en vil fange umiddelbar oppmerksomhet. Men det viktigste du kan gjøre i innledende er å definere publikum og markedet for boken og staten hvorfor boken er unik, eller har potensial for salg i markedet. Vær konkret. Ikke si "alle kvinner ønsker å lese boken min". Si "fem millioner kvinner mellom alderne av 40 og 55 som ser Oprah Winfrey Show vil ønske å lese boken min". Redaktøren vil bestemme i den første setningen, eller to om ikke å fortsette å lese resten av spørringen, så det er svært viktig å bruke tid laging best åpningsshowet mulig. Hvis du har noen Mediakontakter eller en måte å plassere boken din, slik at det vil være uimotståelig for media til å dekke, deretter si det i den første setningen. Medieoppmerksomhet selger bøker, og det er det utgivere er i bedriften til å gjøre.


Point # 4: Beskrive ditt produkt: I det andre avsnittet, kan du gi en kort oversikt over boken din. Gi redaktør et kort sammendrag, akkurat som det kan vises på bokens jakke. Hvis det er mulig, refererer bestselgende bøker i samme sjanger og påpeke hvorfor boken er forskjellige. Presentere fakta om arbeidet, ikke meninger. "Potensielle markedet er 5.8 millioner enkelt kvinner" er et faktum. "Dette er den største boken noensinne skrevet" er en mening. Fortelle redaktør hvorfor boken fyller en unmet behovet i markedet. Holde det kort, og ikke gå tur. Dette er en sak der mindre er mer.


Point # 5: Om forfatteren: I den tredje ledd, snakke om deg selv. Hvorfor er du skrive denne boken? Hva er dine legitimasjonsbeskrivelser? Er du ekspert på feltet? Har du noen gang vært offentliggjort før? Har du erfaring eller media Mediakontakter? Hvis ja, la deretter redaktør vet. Hvis du har begrenset erfaring, kan du si det. Være ærlig og grei. Erfaring hjelper, men mangel på erfaring vil ikke umiddelbart diskvalifisere deg. Å legge til "lo" å din CV vil. Ikke under noen omstendigheter bør du inkludere informasjon om ditt personlige liv med mindre slik informasjon som er relevant for å selge boken.


Punkt # 6: La dem som ønsker mer: konkludere brevet spørring av Takkebrev editor for sin tid, og ved å tilby å sende hele boken forslaget (for non-fiction) eller første par kapitlene i boken (for fiction), og ikke glem å oppgi kontaktinformasjon. Hvis brevet spørringen gnister interesse av redaktør, han/hun kontakter deg og be om mer informasjon. Så ikke sende en boken forslaget eller sample kapitlene uten å bli spurt. Også, hvis du sender en spørring til mer enn ett redigeringsprogram, la dem vite at du har sendt samtidige spørringer. På samme måte, hvis du tilbyr redaktør en to ukers periode på eksklusivitet (metoden jeg anbefaler), deretter si det. Til slutt, ikke ta med en SASE med spørringen. En SASE brukes oftest til å sende et standardbrev avvisning tilbake til forfatteren. Ikke la inntrykk av at du forvente avvisning. Hvis du er interessert, vil en editor kontakte deg umiddelbart per telefon eller e-post. De vil ikke bruke brevpost.


Point # 7: Korrekturlese, korrekturlese, korrekturlese: en spørring brevet er første utvalget av en potensiell forfatteren er skrive at en editor vil se. Det bør være perfekt. Hvis du ikke kan produsere et énsides brev profesjonelt og uten feil, hvorfor skulle noen tro du kan produsere en hel bok? Ikke stole på stave sjekk programmer å finne dine feil, og husk at solid skriving er produsert av skrive, skrive og skrive. Utarbeide hver individuelle setning på nytt før det er best mulig. Du har tilbrakt utallige timer på å perfeksjonere dine manuskript. Du kan absolutt bruke noen timer perfeksjonere brevet spørringen.


Point # 8: Presentasjon: du har brukt nødvendig tid til å opprette en utstansing spørring brevet. Nå har du å presentere det til redaktøren i riktig mote eller annet risiko som blir oppsagt som amatør. Det er viktig å skrive ut brevet spørringen i svart blekk på 8 1/2 x 11, høy kvalitet, vanlig hvitt papir bruker en LaserJet-skriver (ingen matriseskrivere). Hvis du har et brevhode, kan du bruke den. Men ikke får for fancy. Ikke bruk kantlinje mønstre. Noe som detracts fra substansen i brevet kan utløse et avslag. Når det gjelder tid til å sende brevet, kan du bruke FedEx. Dette tjener to formål. Først, på grunn av utgiften involvert, det signaler at du er en profesjonell som åpenbart ikke er sende masse spørringer til utgivere over hele verden. Sekund, og viktigst, blir det åpnet. En FedEx konvolutt få bare ikke kastet inn i "slaps teppet". Annet enn konsis, profesjonell skriving er ved hjelp av FedEx # 1 måte å skille deg fra tusenvis av forfattere som spørringer en utgiver i enhver gitt år. Til slutt, ikke bruker "gimmicker" eller sende gaver sammen med brevet spørringen. Bestikkelser og smarte stunts kan ikke erstatte great skriving eller en unik produkt idé. Hvis du har skrevet brevet på riktig måte, bør du være trygg på det vil fortjener svaret den fortjener.


Bruke hver av 8 punktene ovenfor mens utkastet brevet spørringen, og jeg garantere det vil være bedre enn 99,5% av spørringene en forlegger mottar i enhver gitt år. Hvis det finnes et marked for boken din, genererer en spørring brevet spesifikasjonene til dette omrisset ble laget i tillegg nesten alltid en forespørsel om en bok forslag eller sample kapitlene innen én uke. På det tidspunktet du har et redigeringsprogram interessert i boken din, og du er allerede halvferdig mot å se det i skrive ut. Så starte arbeidet med brevet knockout spørringen i dag!

No comments:

Post a Comment