Friday, July 27, 2012

Boktitler som tjener store dollar

Vet du hvordan leserne bestemmer deg for å kjøpe en bok?


1) De får en henvisning fra en venn.


2) De ser en interessant boktittel på bestselgerlisten.


3) De slå opp et emne (vanligvis non-fiction) og se etter en bok som er nærmest deres interesse (vanligvis basert på titler).


4) De går i bokhandel på utkikk etter en interessant tittel - og deretter de lese boken jakke kopi.


5) De ser på en Internett-bokhandelen-webområdet for å finne ut hva andre mennesker kjøpte under denne tittel eller emne, og de ser på boken vurderinger.


6) Til slutt, vanligvis basert på tittelen og boken jakke kopi eller boken vurderinger, de kjøpe boken din.


Har du noen gang kjøpt en bok bare på grunn av tittelen? Jeg husker en gang når jeg leser i en lokal bokhandel og boktittel som jeg var ute på var så provoserende; Jeg måtte bare ha det. Det viste seg for å være en humor bok, veldig morsomt og underholdende. Men jeg aldri ville ha kjøpt boken hvis det ikke var for tittelen. Jeg ville ikke ha engang merke til det! Mange andre ganger jeg har sett annonser for virksomheten bøker relatert til markedsføring eller salg og funnet en uimotståelig tittelen, jeg bare måtte ha det!


Her er hvordan en stor tittel som bidro til å selge 300.000 bøker mens en dårlig valgt tittel for samme bok solgt bare 1500 eksemplarer. Akkurat som en overskrift kan gjøre hele forskjellen i en annonse, slik at tittelen på boken din, spesielt en non-fiction-en, kan gjøre forskjellen mellom dramatisk suksess (300 000 eksemplarer solgt) og feil (1 500 eksemplarer solgt). Vil du gjerne vite hemmeligheter hva gjør forskjellen?


For eksempel er her to faktiske titler for den samme bok som ble testet, mot hverandre. En av disse var en vinner, og den andre en taper. Squash boken vs. Zucchini Cookbook


I dette tilfellet, den andre boktittelen gjorde bedre enn først (300 000 eksemplarer solgt) fordi det var mer spesifikke, utleie folk vite at det var om zucchini squash. Det har også adressert behovene til de mange som vokse zucchini i deres meter og ikke vet hva de skal gjøre med dem alle. I tillegg la tittelen, The Zucchini Cookbook folk få vite at dette var en cookbook og ikke en bok om hvordan du vokse vegetabilske eller noen andre tema relatert til zucchini. Squash boken solgt bare 1 500 eksemplarer! Så, betyr å være bestemt salg? Du vil ikke vite før du tester.


Dette bestemt eksemplet understreker betydningen av testing tittelen før du faktisk publisere boken. Prøv å teste flere god boktitler og deretter plukke den som var best, vil du bli mye nærmere salgstallene enn ved å bare gjette.


En håper forfatter opprettet hva han tanke var en søt boktittel, svømming kyllinger. Senere har han besluttet at sturen salg av hans litterære innsats var på grunn av tittelen han hadde valgt, så han fulgte med en ny. Etter gjennomgang "hot" emner i National Enquirer og andre slike publikasjoner han kom opp med dette bemerkelsesverdig vellykket tittel miste vekt gjennom store Sex med kjendiser: Elvis-måte. Boken har solgt flere hundre tusen eksemplarer, og du kan fortsatt finne den på amazon.com.


Tror du at bare kort titler selge? Det er mange eksempler på direkte respons-markedsførere som har brukt lang titler (opptil 17 ord) og fortsatt vært svært vellykket, ofte mer vellykket enn med kort titler. Interessante er at direkte markedsførere bor eller dø gjennom suksessen til deres boksalg slik at de teste alt før de gjør en stor innsats for salg.


Her er et eksempel på en sak som en direkte markedsfører kjøpte rettighetene til en utmerket bok, med en svært kort tittel, som ikke var å tjene penger. Han endret tittelen, og deretter tok boken fra nesten ingen salg til hundretusener av dollar i salg. Den opprinnelige tapende tittelen var The Letter bok og multi-million dollar vinne tittelen var skråstrek brevet skrive tid med 80% og skrive bedre bokstaver. Hvilken versjon vil du kjøpe?


En annen bemerkelsesverdig eksempel på forbedret salg med en bedre tittel involvert en egenproduserte bokutgivelse kalt The gründere Manual, som solgte bare 12 eksemplarer. Direkte markedsføring kunnskapsrike forfatteren omdøpt den boken hvorfor SOB'S Succeed og Nice fyrene mislykkes i Business og solgt 700 000 eksemplarer over en periode på flere år.


Pass på å sette viktige søkeord i din boktittel Hvis du planlegger å selge det på nettet. Jeg har nylig kom over en bok om Internett-auksjoner som ikke har eBay for søkeordet i tittelen. Selv om boken mottok gode anmeldelser, oversett potensielle kjøpere det, fordi noen skrev i eBay, denne boken utmerket auksjon ikke gjorde opp. Siden eBay er den fremste auksjonsområde på Internett, bør absolutt søkeord-eBay inkluderes i tittelen på noen slike bok.


Nå har du sett kraften i en god bok-tittel i aksjon. Mange forfattere, utgivere og self-publishers har brukt ideer som som i denne artikkelen for å gjøre boken salg katastrofer til boken salg suksess!


Copyright 2005 Teddi McDonald

No comments:

Post a Comment