Gratis publisitet som følge av et medium slipper lyder bra, men hvordan du går om å få det? Det første trinnet er å skrive idiotsikker mediene versjoner.
Leter du etter Billige måter å markedsføre deg selv eller din bedrift? Vel, Les videre om mediene versjoner, en av de mest kostnadseffektive forfremmelse-kjøretøyene som er tilgjengelig. Gratis publisitet som følge av et medium slipper lyder bra, men hvordan du går om å få det? Det første trinnet er å skrive idiotsikker mediene versjoner.
Mange folk gispe ved tanken på å binde seg til det skrevne ord til siden. Ikke være redd, bruker følgende raskt og enkelt å skrive idiotsikker mediene versjoner! La oss komme i gang! Alltid huske når du skriver inn din pressemelding at redaktører sannsynligvis vil gi deg en 10 andre blikk om emnet er newsworthy. Kontroller at du dekke alle media slipper grunnleggende nødvendigheter å sikre din media utgivelsen ikke er 'kastet' før det blir gang-selv de 10 sekunders over.
Før du begynner å skrive din Media Release
Før du begynner med å skrive, ta et øyeblikk og se 'hva er din historie' eller 'hva er din vinkel'. Hva vil du kommunisere og hvorfor? Noen media versjon ideer er lanseringen av et nytt produkt, endre i selskapet som har innvirkning på kundene, eller en hendelse som påvirker din bransje.
Husk at en versjon av media ikke er en reklame; din historie må være en newsworthy konto om deg eller din bedrift.
Grunnleggende for Media Releases
Du er klar til å begynne å skrive, ta deg tid til å gjøre deg kjent med det essensielle kreves i alle mediene versjoner.
· "FOR umiddelbar LØSLATELSE" øverst i venstre hjørnet av siden
· Kontakt navn, tittel, adresse, telefonnummer, faksnummer, e-postadresse
· Overskrift, fet eller sentrert på siden (mer om å skrive effektive overskrifter senere)
· Plassering og dato
· Ikke mer enn én side langt
· Være konsist og grammatisk korrekt (ingen stavefeil!)
· Nederst, gir en bio om selskapet, personen osv. Gi kort detaljer, og husk å inkludere adressen til et webområde hvor leserne kan få mer informasjon.
OK vesentlige er den enkle delen, la oss dybden tøff nok av media-utgivelsen og verktøy for å skrive effektive innholdet.
Effektiv medieinnhold Release
1. Overskrift - noen PR folk sier at du må bruke så mye tid som skriver overskriften som du gjør på å skrive hele innholdet i media utgivelsen. Overskrift-behov for å fange oppmerksomhet, mens de er på samme tid formidle innholdet i media-utgivelsen. Overskriften kan være det eneste en redaktør leser av media-utgivelsen, slik at det er en god en!
2. Avsnitt struktur - Pass på at du gjør din viktigste utsagn i det første avsnittet, venter for lang kan bety media-utgivelsen er aldri lese! Overskriften sammen med ditt åpning ledd, bør fortelle en gripende historie. Svar på fem viktige spørsmål, hvem, hva, hvor, når og hvorfor. Siste avsnitt er samtalen til handling - gjør det klart og overbevisende.
3. Skrive stil - Vær oppmerksom målgruppen for utgitt i media, og sikre at all informasjon er faktiske og relevant for målgruppen. Gi statistikk og/eller relevante sitater som underbygge informasjonen du gir. Begrense sjargong og slang.
4. Distribuere - tilbringer tid forskning og opprette en distribusjonsliste. Effektiv mediene versjoner fungerer; du trenger bare å kontrollere at du sender din pressemelding til riktig sted. Sjekk ut industrien foreninger, relevante publikasjoner (både print og online), newswire tjenester, PRWeb, mulighetene er uendelige!
Skrive en idiotsikker media utgivelsen vil ta litt tid og innsats. Belønningene av gratis publisitet, noe som resulterer i enda flere kunder og mer inntekter er verdt investeringen! Hvorfor ikke prøve å skrive og distribuere en pressemelding i dag!
No comments:
Post a Comment