Det er drømmen av 81% av befolkningen til å skrive en bok. Uansett hvor mange ganger folk forteller deg hvor vanskelig det er å gjøre, ønsker nesten alle å gjøre det. Det henger et bestemt romantikk rundt forfattere. Jeg tror det er en form for nostalgi eller grieving for noen glemt del av oss. Vi lenge å gå tilbake til et sted der det er Ærede magi og fantasi.
Andre ønsker kanskje bare rask ære eller rask buck de assosierer med å være en forfatter. Men hva du vil, får en 6-tallet bok forhånd er mulig hvis du har ferdigheter, stasjonen og kunnskap. Her er fem tips for å komme i gang på å oppnå drømmen om å bli en forfatter av en godt betalt, respektert.
1. Vet industrien
Utdanne deg selv på hvordan Forlagsindustriens fungerer. I motsetning til gamle dager når utgivere var ute for å dyrke langsiktige relasjoner med forfattere som ville være i stabilt, er i dag sin topp prioritet bare for å selge bøker.
Da jeg var på reise i Mexico i år møtte jeg en kvinne som har mann har vært en bestselgende forfatter for tjue år i England. Han hadde samme agent og publisher for de samme tjue år. Hver gang han kom ut med en ny bok forventet hans utgivere å være "nummer én" på engelsk tilsvarende New York Times bestselger liste. De jobbet med ham for å gjøre det så. I Amerika er den nederste linjen konge. Du må kunne dokumentere hevder at boken vil fly av hylle, uten hjelp fra utgiveren.
2. Bevise det er et marked for din bok
Du må vise at boken vil selge til et stort publikum eller mange mindre nisje publikum i dagens verden. Kvantifisere hver publikum med statistikk som viser at de kjøper bøker om dette emnet. Det er ikke nok å si at denne målgruppen ville være interessert i emnet. Du må være i stand til å bevise utover tvil med din veldokumenterte fakta som leserne er en * bok kjøpe * publikum.
3. Utvikle en plattform
Dette er det viktigste aspektet av forslaget etter at du har vist at det er et presserende behov for boken, og at boken kjøpe publikum vil scoop det opp. En plattform er bare din evne til å selge bøker til publikum at du har sagt vil kjøp fra du.
Det dreier seg om tallene. Hvor mange som står på listen med e-zine? Hvor mange mennesker snakker til hver måned? Hvor mange mennesker kjøpe dine produkter og tjenester nå? Har du store navn selskaper eller organisasjoner som vil kjøpe bøkene dine samtidig? Har du et vanlig kolonne, eller skriver for publikasjoner? Er du ofte sett i media? Hvis du ikke har en imponerende plattform som du ikke får en 6-tallet advance.
4. Kart ut en markedsføring planlegger å fremme din bok.
Planen din bør inneholde alt fra snakker engasjementer, online marketing, lisensiering og media plasseringer. Det må være realistisk og gjør-stand. Med andre ord si du ikke at du vil snakke med organisasjoner av 1000 personer eller mer hvis du aldri har gjort det.
Hva gjør utgivere hater mest?
Når du sier at du har rett for Oprah. Med mindre du har allerede blitt en gjest og tapet showet Vennligst aldri si dette hvis du ikke vil at ditt omdømme sullied umiddelbart.
I stedet Vis hvordan du vil bygge på din siste publisitet. Hvis hosts- eller produsenter sier at de vil ha deg tilbake for et annet segment fordi du gjorde en god jobb for første gang, kan du si det. Men hvis du ikke har gjort mye media hittil, ikke vær redd.
Du kan starte i dag og få et betydelig antall profiler, funksjoner og kommentarer i media i noen måneder ved å delta i PRLeads, en tjeneste som gir journalister spørringer (historier de trenger eksperter) daglig til din e-boksen.
5. Få anbefalinger
Store navnene selge produkter i en stor vei. Få kjente navn på kjendiser, bestselgende forfattere, skuespillere, idrettsutøvere, godt kjente eksperter på feltet, media personligheter, gir noen berømte navn som har glitter deg typen troverdighet som ikke kan kjøpes.
En av mine klienter, som fikk en rekke av New York Times bestselgende forfattere å skrive om ham, oppnådd tre ting med hans anbefalinger. Hver person som skrev om ham fortalte en annen historie om hvorfor han ville være en vinnende forfatter. Den første som hyllet ham som en svært vellykket profesjonell. Andre uttalt at min klient bok fylte et gap som hennes bok kunne adresse. Tredjepart demonstrert at folk min klient var prøver å nå var en avid bok kjøpe markedet sulten for hans type bok - som de hadde kjøpt hennes.
Disse meningsfylt anbefalinger hjulpet effektivt ham komme hans 6-tallet advance. (Og han fikk media coached av meg før han møtte redaktører på de store New York forlag som deretter budet på sin bok på auksjon).
Ikke bare får anbefalinger sier du er fantastisk. Gjør dine anbefalinger gjøre double duty ved å hjelpe du bevise det er et marked, og at du er en de vil kjøpe fra. Dette er typen informasjon som gjør at du skiller seg ut fra de andre 150.000 forfatterne som publiseres hvert år, hvorav de fleste aldri tjene tilbake deres fremrykning. Ikke Vær en av dem. I stedet, Følg denne råd, og du vil være godt på vei til å tjene en 6 figur bok forhånd. Lykke til!
No comments:
Post a Comment