Introduksjon
Skriveferdigheter er avgjørende for å lykkes i high school og college og på en jobb. Skriving er ikke bare en sluttresultatet, men også en prosess som hjelper oss med å utvikle våre ideer og tenke logisk. Begynn med emner i idédugnadsdiagrammer, samler informasjon, tar mye notater og spør mange spørsmål. Holde notater og kilder som er organisert etter hvert.
Når du utvikler et emne, bør en se etter mønstre og relasjoner, prøver å trekke konklusjoner, prøve å diskutere ens ideer med klassekamerater, lærere og foreldre. En ny os annerledes perspektiv kan bidra til å riste opp de tenker.
Hvordan komme igang
Det første steget mot å skrive et forsknings-papir for kvalitet er å organisere hva som skal skrives. Det er alltid hyggelig å utvikle en disposisjon for å bidra til å holde deg på sporet som vi skriver, identifisere de viktigste punktene og hva som skal være konklusjonen. Innføring bør gi leseren et inntrykk av essayets hensikt, inkludert en grunnleggende uttalelse av essayet vil diskutere. En bør alltid holde grunnleggende omrisset av en enkel enkelt først og følge den, ytterligere endringer kan gjøres som kreves, men det grunnleggende oppsettet er alltid fulgt. Følgende er delene av grunnleggende oppsettet for et essay eller et forsknings-papir:
-Innføring
-Kroppen
-Konklusjonen
Innføring bør gi leseren et inntrykk av essay's eller papirer hensikt, inkludert en grunnleggende uttalelse av essayet vil diskutere. Kroppen presenterer bevis som støtter forfattere ideen. Her konkrete eksempler bør brukes, og generaliteter bør unngås så mye som mulig. Konklusjonen skal summere og fornuftig av bevis presentert av skribent i brødteksten (The Keys til effektiv skriftlig, 2005).
Dette er fremgangsmåten som skal følges før du skriver alle typer papir eller essay. Etter at disse grunnleggende retningslinjene er fulgt kan ammendments gjøres i henhold til innholdet i forsknings-papir, og i henhold til ulike Skrivestilene. Skrive College forskningsrapporter
College prestekurs krever mange forskjellige typer skriving som benytter en rekke strategier for ulike målgrupper. Under college, det kan være nødvendig å skrive lange essayer eller korte svar på svar på eksamen spørsmål eller en kan bli bedt om å holde en journal, skrive en lab-rapport og dokumentere prosessen en bruker til å utføre forskning. College skrive eller skrive college forskningsrapporter, også kalt akademisk tilordnes skriving, å undervise kritisk tenkning og skriveferdigheter nødvendig for å kommunisere i klasser og på arbeidsplassen. Kvaliteten på ens skriver, avhenger av kvaliteten av tenkningen som man gjør om hans emne eller sin tildeling.
Hele skrive prosessen er delt inn i tre trinn nemlig prewriting, skriver, og skrive eller revidere faser.
-Prewriting: I prewriting fase en ponders over spørsmål som hva han har å skrive om, hva er hans følelser om emnet skal skrives, hvordan er temaet nærmet, hvordan å organisere materialer og publikum som skal lese papiret.
-Skriving: I denne fasen planen er implementert ved å jobbe ut detaljene og finjustere tanker.
-Skrive: I fasen av skrive eller endre eksisterende, materiale eller papir skrevet er gjennomgått og teknikker for å for å forbedre det brukes.
Under disse trinnene finnes det noen faser, som også finne sted før det siste utkastet av forsknings-papir er klar. Den første fasen ville være forståelse tildelings- eller emne for forskning, som har blitt beskrevet som prewriting tidligere. Forstå tildelingen eller emne for forskning inneholder tenker over det faktum at hva slags forskning emnet det er og hva er Hovedformålet med emne for forskning. Deretter kommer problemet i denne sammenheng med å bruke systematisk teknikker som bruken av klassiske strategier, disse strategiene er måter å utvikle eller organisere et forsknings-papir, disse inkluderer definisjon, divisjon og klassifisering, sammenligning og kontrast, årsak og virkning, og analyse.
En annen viktig faktor er ute i emnet fra en flere perspektiv, når et emne er sett fra flere synspunkter; relasjoner som ikke har skjedd før er synlige. Denne tilnærmingen inviterer skribent å se på emnet som en enhet, som en prosess eller en del av en prosess, og som et system eller en del av et system (The skriveprosessen, 2005).
Gjør utforskende forskning er inkludert her med prewriting teknikker fordi biblioteket forskning ofte er en måte å generere ideer. Som vi gjennomgang av litteratur om et emne eller lese i et bestemt område, kan vi merke ideer som vil hjelpe oss å komme i gang med det du skrivingen. Analyse, grunnlaget for mange andre strategier, er prosessen for å bryte noe i deler og sette delene tilbake sammen slik at man kan bedre forstå hele. Når vi fokusere på å forstå noe bedre ved å sammenligne og vurdere den til noe annet, vil vi identifisere og analysere likheter og forskjeller. Synthesizing informasjon, er alle meninger og forskning til støtte for avhandlinger eller forskning papiret innlemmet sammen. Relevante fakta, statistikk, ekspertuttalelser, og hva kan direkte observeres med din egen mening og konklusjoner å overbevise publikum at avhandlingen er riktig er integrert. Syntese blir brukt i støtter avhandlingen og montering av papiret. I bruk av strategi for evalueringen etter syntese, først du kriteriene som skal brukes til å evaluere emnet vil etablert og deretter brukt på bestemte deler av emnet som er dømt, og konklusjoner ville bli trukket at om den oppfyller vilkårene.
Det siste utkastet er hva vi hånd i som fullførte papiret. Før du slår i det siste utkastet, bør vi lese hva vi har skrevet hele veien gjennom minst en gang til. en svart penn på det endelige papiret. Hakkete setninger, dårlig eller ikke-eksisterende overganger mellom avsnitt, grammatikk- og stavefeil og andre kjennetegn på et første utkast bør alle forsvinne
Bibliografi
Skriveprosessen, 2005. Hentet Oktober 5th 2005 fra: http://www.umuc.edu/prog/ugp/ewp_writingcenter/writinggde/chapter2/chapter2-20.shtml
Evaluerer Internet Research kilder. Hentet Oktober 5th 2005 fra: http://www.virtualsalt.com/evalu8it.htm
No comments:
Post a Comment