Saturday, November 24, 2012

Tjene $100000 + For boken

Hver forfatter fantaserer om å få den store fett forhånd slik at de kan ta litt tid for drømmen, skrive, slappe av eller sette barna sine gjennom college. Men hva de fleste forfattere ikke vet er det tar en pokker for mye arbeid å komme til et punkt som verdig til en utgiver levere du tilsvarende gullalderen egg. Enten du er en lege med nyeste får tynn rask kosthold eller en mor som har en idiotsikker måte å slå brats i engler, må du være villig til å gjøre arbeidet-mye av det.


Hva skiller seks-tallet advance inntekter fra mid-list forfatterne er to ting.


1. De tenker på sin bok som en virksomhet.
2. De har en stor bygget i publikum.


Tenk på forslaget som forretningsplan for boken din. Boken er en integrert del av din generelle karriere som inneholder talt, produkter og flere bøker. Forfatterne er stadig på jakt etter måter å utvide sitt publikum.


Agent David Hale Smith av DHS litterære, (han representerte New York Times bestselgende forfatter Cheryl Richardson) sier han ønsker sin forfattere til å bli økonomisk uavhengig mennesker som ser sin bok som en del av en større vellykket karriere. Disse er kvaliteter han og andre agenter og utgivere ser etter i deres spirende kjendiser.


Fra min egen erfaring media coaching og utforming av markedsføringsplaner for forfattere som får seks tallene har jeg funnet at de gjøre tre ting høyre.



1. Seks figur forfattere reagere øyeblikkelig.


Da jeg spurte Rich Fettke, forfatter av * Extreme suksess * til å forberede svar på spørsmålene som han trodde han ville bli spurt av redaktører han fløy til New York for å møte, han hadde dem klar neste dag. Og Ja, ofte redaktører vil møte deg-hvis de tror du kommer til å være deres neste golden gutt eller jente.


Denne umiddelbar reaksjon-refleks kommer senere i spillet når din publisitet begynner. Når en forfatter emnet er varmt, bedt de ofte om å hoppe på et fly på et øyeblikks varsel skal vises på TV, radio, ta en utskrift intervju eller snakke på en hendelse eller veldedighet-funksjon. Hvis du nøler, forsvinner muligheten.


Utgivere som har investert store dollar i du ikke vil stå for den. Og med rette slik. Du har en forpliktelse til dem å tjene tilbake at hefty advance (som dessverre de fleste forfattere ikke).



2. Seks figur forfattere snakker.


Borte er dagene når forfattere kan koselig opp i deres garrets og skrive. For å være en vellykket forfatter må i dag du bli en offentlig person, og mer enn det, en underholdende.


Et større forlag hyret meg til media coach en av sine stigende stjerne forfattere. Hennes bok var å få store nasjonale trykk- men hun var kjedelig. Og de var bekymret for at hennes lackluster personlighet ville effekten henne boken salg. Vi arbeidet inntil hun fikk komfortabelt på kameraet mens du snakker levende i 15 andre soundbites.



3. Seks figur forfattere få Media Coached.


Med noen medier kan coaching du morph til en mediagenic maven. Men det tar praksis og oppriktige forpliktelse. Hvis du ikke har råd til en media-coach, få ut det videokameraet og håne intervjuer med venn. Mye kan åpenbart og strykes ut bare ved å se hvordan du vises til andre på storskjermen.


Det er 5 viktige elementer som avgjør størrelsen på dine forhånd sagt.


1. Din plattform.
2. Din anbefalinger.
3. Den publisitet planen.
4. Din Eksempelkapittel.
5. Publikum.



1. Din plattform.


Når jeg intervjuet redaktører på toppen New York publisering hus som Simon & Schuster & HarperCollins de fortalte meg flere ganger at viktigste en forfatter kan ha i dag er en sterk * platform.* en plattform er en plan for hvordan du kommer å nå målgruppen for å selge bøker.


Bevise at du har en følgende. Utgivere vil vite hvem som har kjøpt bøker eller produkter i siste-- og de ønsker å vite hvor mange. Kan du vise at du har en track record med å selge varer til mennesker over hele verden, eller i det minste i fellesskapet? Kanskje du er ikke så langt sammen i din karriere som en av mine klienter som er en $ 12 000 en time høyttaler som satt i hans forslag det faktum at hans tilhørere varierer fra 100-10.000 personer, og han snakker 250 ganger per år.


Hans snakker bureau selger vanligvis hans video og lyd-kassetter til disse målgruppene på forhånd når de boken sin tale. Hva du vil vise er hvordan du kan sikre salg i store mengder til personer du vet vil kjøpe fra deg-fordi de har kjøpt allerede. Eller hvordan målgrupper ligner på de som har kjøpt er primed for å kjøpe boken din.



2. Din anbefalinger.


Opprette din legemshøyde sette disse accolades på siden nummer én slik at de er første en agent eller redaktør ser å umiddelbart. Anbefalinger må være fra kjendiser, best - selger forfattere og kjente eksperter på feltet ditt.


Vis at du er respektert i verden. Anbefalinger Vis at høyt nivå folk tror på deg, at du er en god innsats. De også går på jakken din bok-deksel og bidra til å selge boken- og det er svært viktig i dagens konkurranseutsatte markedet. Ikke si at du er * søker aktivt endorsements.* ledende med anbefalinger sørger en agent eller redaktør blir at du er en stor sjanse- eller snart vil være.


En hemmelighet at mange forfattere ikke vet er den beste blurbs er skrevet av forfattere seg. Forvent ikke kjente personer til å lese din tome. De har ikke tid eller ønske. Og Vennligst ikke send boken til dem uønsket. Be om tillatelse. Deretter gjøre arbeidet for dem, og be dem om å logge av på den perfekte perle-det du har skrevet-touting marvels av arbeidet.



3. Den publisitet planen.


Utgivere ser for folk som vet hvordan å fremme seg og tar ansvar for å gjøre det selv.


Kartlegge din strategi for å selge bøker. Du gir keynotes, seminarer og workshops til hundrevis av mennesker hver måned? Hvor mange folk abonnere på nyhetsbrevet online, kan du besøke web-området, kjøpe dine produkter? Har du store navn-klienter som vil holde foredrag på sine selskaper for deg der du garantert å selge bøker?



4. Din Eksempelkapittel.


* Når du har etablert at forfatteren har noen form for en plattform, at de har noen stemme i verden utenfor sin krets av venner, jeg gå direkte til Eksempelkapittel, * sier Kelly Notaras, en Senior Editor på Hyperion.


Bevise du kan skrive. * Jeg vil vite om de er en god skribent, fordi en agent kan tinker bort med resten av forslaget og gjøre det høres veldig bra * Notaras sier.


Hva om du er ikke en stor skribent? Leie en ghost writer. Husk plattform er ikke utskiftbare. Du, personlighet, tilstedeværelse, er hva utgivere investerer i. God skriftlig kan kjøpes. Star quality kan ikke.



5. Publikum.


Bevise at du har en media track record. Hvem vet du allerede? Hva magasiner har din skriftlig for eller dukket opp i? Hva TV og radio show har du blitt en gjest på? Aching de produsentene å få deg tilbake på sine viser så snart som mulig? Du har etablert relasjoner med dem? Du garanterer til en utgiver at du kommer til publikum ved å vise som du har nådde i fortiden.


Hvis du ikke har gjort mye media og ennå ikke er kjent i offentligheten er den raskeste måten å gjøre det å bli med PR fører, (en tjeneste som journalister og produsenter bruker til å sende ut spørringer (forespørsler) å intervjue eksperter på historier de arbeider med.)


De er vanligvis under knappe tidsfrister så du må svare så snart spørringene treffer e-postinnboksen. Som grunnlegger Dan Janal sier, * journalister ikke bryr seg hvis du arbeider for et Fortune 500-selskap. Hvis de trenger en ekspert, og du kan vise dem du er en, det er alt de bryr seg about.* ved hjelp av denne tjenesten kan du bli ekspert øyeblikkelig i løpet av noen uker og bygge din plattform i korte rekkefølge.


Når du kan si du har gjort en rekke medier, og du planlegger å gjøre mer av samme type media du har hatt suksess med i siste, vil du være på vei til å skape en imponerende inntrykk-en som sier at du har valgt 6 figur forfatter potensielle.

No comments:

Post a Comment