For å få navnet ditt der ute, skrive artikler og tillate dem å reproduseres fritt (med en ressursen boksen peker tilbake til deg.) En velskrevet artikkel kan:
-hjelp til å bygge din profil
-tegne trafikk til webområdet ditt, og
-hjelp til å bygge en database med klienter via nyhetsbrev eller tilknyttede e-kurs.
Hvordan skal du skrive artikkelen? Du kan komme opp med innhold - hvordan du ta disse leserne og gjøre dem komme tilbake for mer?
Du kan lage og redigere en artikkel (det har en begynnelse, midten og slutt; og du kan kontrollere grammatikk og stavemåte); Hvis du ønsker å vinne lesere - kan du tenke på hva de ønsker å vite.
Du kan plassere leserne først. Gi dem det de ønsker, og de vil være queuing opp å lese noe du produsere.
En planskisse for å skrive artikler som captivate leserne - hva emnet - er en følger:
== 1. Hva vil leserne ==
Du kanskje vet hva de ønsker, fordi du er en ekspert på feltet. Hvis du ikke kjenner emnet godt, har du til forskning. Se etter fora om emnet og se hva folk diskuterer. Hva er problemene? Kan du gi dem et svar?
== 2. Starte med en oppmerksomhet-grabben ==
Arbeide på innledende. Prøv å unngå banal spørsmål som "Har du lurt på hvorfor mennesker finner det vanskelig å gå ned i vekt?" Det er kjedelig, og det er ikke rettet mot personen som leser artikkelen - hva de bryr seg om vanskelighetene som "folk" har å miste vekt? De bryr seg om deres vekt problem!
Åpningen ledd bør gi leseren det varme "Hei, dette er om meg!" følelse. -"Dette kan være svaret jeg har lett etter..."
Eksempel: "diett gurus gjør det høres lett: for å miste vekt, alt du trenger å gjøre er bruke mer energi enn du tar. He! Hvis det var så enkelt, ville "Big folk"-butikker være ute av business. For de av oss er lei av dietter, treningssentre og kjedelig gruppemøter, det en tilbake-til-grunnleggende måte å takle dette. Det vil ikke koste en formue, eller avreise du følelsen belastede."
== 3. Skrive mens du snakker... Deretter redigere! ==
Eksemplet åpner over illustrerer betydningen av tonen brukes i artikkelen. Du trenger ' meat'to gjør det verdt å lese.
Skrive din artikkel i en naturlig stil som er beslektet med normal samtale. Hvis den første kladden er for uformelle - fikse det når du redigerer. Lesere vil kanskje fakta, tips og strategier, men de vil underholdning også! La din personlighet skinne.
== 4. Slutten på en høy ==
De fleste artikler fizzle ut! Skribenter vet ofte ikke hvordan å avslutte på en positive notat. De enten stoppe død eller komme opp med en banal sluttdato som: "så hva venter du på? Komme i gang i dag!"
Begynnelsen og slutten på artikkelen din er delene som gjør det største inntrykket. Opprette en følelse av forventning... og la dem følelsen fornøyd (eller glade) når du er ferdig.
Tilby råd for å løse et problem gir leserne en grunn til å føle optimistisk om seg selv. Ikke gjør løfter... men gi håp. Hvis du gir hint på markedsføring eller bedrift, kan du oppsummere fordelene. Eksperimentere med å bruke en humoristisk sitat, eller å gi leserne en bestemt handling å få dem i gang. Være kreativ.
Her er en siste tips: opprette en jukse-ark. Dele den inn i begynnelse, midten, ender og legge til flere strategier som du tenker på dem. (For eksempel ved hjelp av tipsene i denne artikkelen, du kan skrive: ENDELSER - slutten på et høyt, gi håp, bruke morsomme sitat, foreslå tiltak for å komme i gang.)
Gjør dette, og du vil være spy ut artikler alle ønsker å publisere!
No comments:
Post a Comment