Saturday, November 10, 2012

Noen vanlige spørsmål For håper Copywriters

Jeg får en e-post minst en gang i uken fra håper copywriters å søke råd om hvordan å få fotfeste i bransjen. Det er åpenbart et populært emne, så jeg tenkte jeg skulle sette noen av de mer vanlige spørsmål og svar på papir i håp om at det kan gi en bit av en innsikt.


Spørsmål: Hva gjør en copywriter i en typisk dag?


Svar: dette spørsmålet er svært omfattende besvart i http://www.divinewrite.com/adayinthelifeof.htm, til sammendrag, copywriters gjøre noen av eller alle av følgende:


 Møte med potensielle kunder ("potensielle kunder") eller snakke med dem på telefonen til å selge dine tjenester til dem (bare frilansere)
 etablere kontakt med klienter å ta en kort (se hva klienten trenger fra kopien, som publikum er, hva fordelene klienten tilbyr sine kunder, osv.)
 Forskning emnet
 Planlegger strukturen og tilnærming av skriveprosessen
 Skrive stykket
 etablere kontakt med klienten gjennom gjennomgangsprosessen (klienten vurderinger arbeidet og copywriter reparasjonene Hva trenger å fikse - så lenge det ikke er ute av omfang, f.eks en nye kravet)
 Få en klient til å logge av (godkjenne) jobben
 Fakturere klienten (bare frilansere)
 Chase betaling av faktura (bare frilansere)
 Behandler betaling med en pakke med kontoer (bare frilansere)
 Beholde en detaljert oversikt over alle korrespondanse og aktiviteter i hele prosessen
 Administrere virksomheten (frilansere bare - inkludert administrere IT systemer, regnskap, opprette og vedlikeholde et nettsted, opprette reklamemateriell, skrive forslag, generere en søkemotor rangering, opprettholde en database over kontakter, osv.)


Spørsmål: Hva er arbeidsforhold som?


Svar: de fleste copywriters arbeider for seg selv ("freelancing") eller for annonsering eller web design organer ("ansatte"). Frilansere har en tendens til å arbeide hjemmefra, men noen ganger kan arbeide på klientens arbeidsplass. Ansatte fungerer nesten alltid på klientens arbeidsplass. Betingelser for frilansere har en tendens til å være ganske avslappet (de er hjemme, tross alt!). Jeg ikke har jobbet på et byrå, men jeg mistenker at ting er litt annerledes der.


Spørsmål: Hva er lønnstypen som?


SV: Jeg har hørt om freelance copywriters å bli betalt av artikkelen med en rate på USD $12 per 600 ord artikkelen (virker latterlig å meg!). Jeg tror disse menneskene var studenter som er på utkikk etter en måte inn i copywriting industrien. I den andre enden av spekteret, talentfulle frilansere som behandler skriving som en seriøs virksomhet kan tjene over USD $100.000 per år. Jeg tror at byrået copywriters pleier å tjene et sted i mellom disse tallene, kanskje snitt mellom USD $35.000 - USD 70 000.


Spørsmål: hvilke ferdigheter trenger jeg?


Svar: en copywriter må kunne skrive godt i mange forskjellige stiler (fra 1-2 kort linje annonser gjennom å lenge 3000 ord artikler). De må også være i stand til å tilpasse seg masser av ulike fag (fra det til kjøkken overflater til regnskapet å kosttillskudd til biler). De trenger å være organisert og hardt arbeidende, med et øye for detaljer og en forståelse av å skrive for forskjellige medier (nettsted, brosjyrer, radio, TV, osv.). Frilansere trenger god sans for forretningsvirksomhet, en forståelse av søkemotorer, noen mulighet med IT-systemer, og tålmodighet. De må også akseptere at de skal være dårlig for første 2 år!


Q: hvilken utdanning trenger jeg?


A: formell utdanning er vondt aldri, og ofte hjelper. Men det er ingen garanti for suksess. Hvis en copywriter har alle ferdighetene ovenfor, kan de ikke trenger formell opplæring skriftlig. Også, i min ydmyke mening, du kan ikke lære å bli en forfatter; du er enten en forfatter eller du ikke. Opplæring kan skjerpe visse ferdigheter og lære nye stiler, etc., men hvis du ikke har "flyten" når du starter kurset, det er lite sannsynlig at du vil ha det når du er ferdig.


Q: trenger jeg et nettsted?


Svar: Ja! Det er den beste plassen for noen freelance annonsering copywriter eller website copywriter å starte å fork ut for et nettsted. Et nettsted er uvurderlig for når du kald ringe og email prospekter, du trenger å henvise dem et sted som gir dem mer informasjon.


Spørsmål: Hva bør jeg ta med på nettstedet mitt?


A: holde det enkelt, inkluderer en portefølje side, legge til noen prøver av alle slags copywriting du har gjort, snakke om stedene du har jobbet, klienter som du har skrevet for, og inkluderer noen anbefalinger som du har mottatt. Kontroller at du ta med din adresse og kontaktdetaljer også, slik at folk ikke tror du er et fly-by-night operasjonen. Selvfølgelig, vondt det ikke for å ta et bilde enten. Hvis du ikke kan si mye om din erfaring, ikke si mye. Det ikke selv virkelig betyr noe hvis du ikke si noe. Husk, akkurat som noen annen form for annonsering copywriting, skrive om deg selv krever finesse kunst. Hvis du mangler erfaring, men du er sikker på du kan gjøre jobben, kan du være veldig smart i hva du ikke si, og de fleste folk vil lese den slik du hadde tenkt.


Sp.: skal jeg målrette etater?


Sv.: Hvis du har aldri jobbet som en annonsering copywriter eller website copywriter før, ikke målet reklamebyråer og web design organer. De vet nøyaktig hva de er ute etter, så hvis du ikke har en portefølje, du ikke vil stå en sjanse. Mot slutten-klienter direkte.


Sp.: skal jeg kald ringe?


A: Ja. En av de beste måtene å generere business i den første tiden er kaldt anrop potensielle slutten-kunder. Det er hardt arbeid og svært tidkrevende, men du kan generere noen svært potensielle kunder. For mer informasjon om kald-ringer, kan du ta en titt på http://www.divinewrite.com/coldcallingcopywriter.htm.


Sp.: skal jeg skrive eksempler?


A: Ja. Hvis du er rettet mot bestemte kunder eller bransjer, ikke vær redd for å skrive noen eksempler og sende dem gjennom. Du kan tilby bitene uten omkostninger (alle liker noe for ingenting) eller på en rabatt, eller du kan bruke den som et insentiv til å registrere dem opp for fremtidig arbeid. Det kommer an på hvilken type arbeid og satsen av klienten. Det viktigste å huske er at det er nesten like god som en portefølje til de fleste potensielle kunder utvalgene.


Q: trenger jeg en kontoer-pakke?


Svar: Ja! Ikke bli lurt til å tro du kan håndtere kontoene manuelt (eller med Microsoft Excel). Selv om du bare har noen klienter, trenger du en riktig konto-pakke som MYOB eller Quicken (begge tilbyr småbedrifter versjoner). Du vil forstå hvorfor første gang du gjør din GST rapporter eller årlige avgifter. Faktisk, vil du forstå hvorfor uansett når du trenger å jage ned utestående fakturaer.

No comments:

Post a Comment