Tuesday, November 13, 2012

Kode, You're It! (eller, hvordan du skriver Slogans)

Noen kaller dem "tag linjer"; andre referere til dem som "catch linjer" eller "tie-i-slagord." Uansett hva ordene brukes til å referere til dem, er de kanskje den viktigste delen av Skrivespråk markedsføringskode.


Har du gjenkjenne noen av disse? :


"Som en stein..."
"Fly vennlig himmel..."
"Det er the real thing!"
"Kvalitet er jobb nummer én"
"Den raskere-datovelger-øvre"


De fleste av disse tag linjer er gjenkjennelig med oss uten selv inkludert navnet på selskapet eller produktet.


De oppsummere i en svært få ord essensen av ting som de er fremme. De kommunisere en god, positiv-følelse eller relasjon til produktet. De gjør det med en enkel, minneverdig setning som enkelt gjentas.


Jo kortere beskrivelsen er, jo mer utfordrende det er å skrive. Alle kan skrive en 500-ordet beskrivelse av et produkt eller tjeneste. Nå prøve å gjøre det med 5 til 10 ord! Hvert ord du velger er svært viktig for meldingen.


Her er noen TIPS for å skrive god tilleggslinjer for bedriften tilbyr.


1) Start av merker annonser på reklametavler mens du kjører nedover veien.


Billboard annonsører har men et par sekunder å vekke oppmerksomheten og selge deres produkter eller tjenester. Sin kopi er vanligvis kommer til å være en svært god slagord med et bilde av produktet eller tjenesten. Disse er flotte eksempler på hvordan du skriver effektive tilleggslinjer.


2) Legg merke til andre former for media som magasin og avis vise annonser, visittkort, kort radio og TV-reklame.


Observere det som fanget oppmerksomheten din og gjør meldingen lett husket. Det er vanligvis en konsis og velskrevet slagord.


3) Skrive ned alt du kan tenke på som er relatert til virksomheten din. Du kan også starte med en fortellende beskrivelse i avsnitt-skjemaet.


4), Lag en liste av de øverste 25 eller 30 tingene som er viktig, og verdt å nevne.


Whittle denne listen ned til 8 eller 10 av de viktigste tingene du vil si.


Nå eliminere repetisjon eller ting som ikke er virkelig det nødvendig for produktet eller tjenesten din.


Få din liste over ord eller uttrykk ned til 3 eller 4 sentrale elementer.


5) Basert på valget ditt endelige kjernen, utgjør noen setninger som vil tjene som din tilleggslinjer for vurdering. Holde dem kort og bruke enkle, dagligdags språk.


Hvilke av disse tilleggslinjer ville du husker best? :


"Joe's auto-verksted, de laveste prisene og beste tjenesten"


OR


"Kvalitet omsorg For bilen!"


=====


"Det beste skatt servicen hvor som helst rundt byen!"


OR


"Din skatt eksperter på jobben!"


=====


"Emergengy ambulanse tjenesten tilgjengelig 24 timer i døgnet"


OR


"Når minutter telle!"



Vel, du får tanken!


Gjør noen test markedsføring med din siste to eller tre beste tilleggslinjer. Oppdag den som fungerer best for deg og bygge den inn i alle meldingene dine markedsføringskode.


Husk, på samme måte som livets sammenhenger, erfaring og praksis bidrar til å forbedre dine ferdigheter nivå. Hvis du vil være en god forfatter, skriver mye!


Beste av hell med markedsføringskode innsats.

No comments:

Post a Comment