Saturday, October 27, 2012

10 Ting du bør forvente fra din Website Copywriter

Som nettsteder og elektronisk handel blir mer og mer vanlig, business eiere og markedsføring ledere er realisere er at kvalitet web kopi hver bit så viktig som imponerende design. Og med den stadig økende betydningen av søkemotor tilstedeværelse, rollen til web kopi har aldri vært mer kritisk.


Men i slike et relativt nytt felt, kommer kunder fortsatt tak i hva de kan forvente av deres website copywriter. Mange spør spørsmålet er, "Hvordan vet jeg får jeg det jeg betaler for?"


Før engasjerende nettsted copywriter for din neste prosjekt, spør dem om de er i stand til å gi deg følgende ti essentials…


1) Fast sitat


En masse nettsted copywriters vil fortelle deg at de bare fungerer på timebasis hastighet. De vil sitere varierende krav, rask endring teknologier, større insentiv risikoen for kunden ubesluttsomhet og en rekke andre grunner til hvorfor de ikke kan gi et fast tilbud. Men ikke bli lurt. Du har rett til å vite hva jobben kommer til å koste deg. Hvis en website copywriter ikke vil gi deg et fast tilbud, tror du to ganger...


2) Kontrakt av Works skal fullføres


Like viktig som et fast tilbud er en signert kontrakt. Det kan ikke være utarbeidet av advokat, men en skriftlig og signert dokument som beskriver gjerninger skal utføres, og kostnaden for disse works er avgjørende. Hvis en website copywriter er motvillige til å gi en skriftlig, itemised tilbud inkludert anslått antall ord, må du spørre deg selv hvorfor.


3) Tidsramme


Alltid spørre hvor lang tid jobben din kommer til å ta. Hvis du allerede har hatt en gå til å skrive din egen web kopi, vil du vite hvordan tidkrevende det er. Aldri gjør feilen å tenke jobben vil bli gjort i dag. Gitt, vil en profesjonelt nettsted copywriter være svært effektiv i å laging din kopi, men uansett som forfatter, et kvalitetsprodukt krever tid. Og på toppen av skriver tid, husk at du må gå gjennom og gi tilbakemelding på alt de skriver. I mange tilfeller, det er den gjennomgang fasen som tar mest tid, så sørg for at du prøver å angi noen tid til side, ellers vil du finne deg selv flaskehalsen!


4) Plan for angrep


Prøve å få noen idé fra din website copywriter om hvordan de har tenkt å nærme prosjektet. Ikke bli lurt til å tro at du har å overlate dollar før de vil avsløre deres plan for angrep. Du har rett til å være komfortabel med sin tilnærming før du engasjere sine tjenester. Vil du motta individuelle kladder av hver side, eller et enkelt utkast av hele området? Hvilket format får du den ferdige varen i? Se gjennom gjentakelser hvor mange regner de med?


5) Eksempler


En masse ambisiøse web-leverandører av alle typer kaller seg forfattere disse dager. De tilbyr copywriting som en ekspert-tjeneste, men engasjere ikke en ekspert for å fullføre arbeidet. Alltid be om å se eksempler på sin forrige kopi. Lese nøye gjennom det og spør deg selv, "Gjør dette eksemplaret formidle fordelene?". Lat som om du er målgruppen og spør "Gjør dette eksemplaret svare på spørsmålene jeg trenger besvart før jeg skal kjøpe?"


6) CV


De fleste copywriters nettsteder vil gi deg en svært høyt nivå oversikt over sin virksomhet og tjenestene de tilbyr. Noen tilbyr enda prøvene. Men svært få tilbyr en profesjonell biografi av sine forfattere. Hvis du ikke er fornøyd å stole på deres hjemmeside som din eneste kilde til informasjon, kan du be om en kopi av sin CV. Tingene du leter etter er en profesjonell historie i skrive, og fortrinnsvis noen tertiær utdanning i samme.


7) Attester


Kanskje er den beste indikasjonen på en website copywriter evne kundetilfredshet. Ikke vær redd for å spørre etter kundevurderinger. En god nettside copywriter vil være stolt av deres attester – så stolt, faktisk, at de vil tilby dem uten at du engang å spørre. Se etter attester fra selskaper du anerkjenner og/eller kan kontrollere. Alle kan få sine great-aunt skrive dem en anbefaling. Noen vil også skrive sine egne. Hvis du virkelig ønsker å være sikker, ber om kontaktinformasjon slik at du kan gi kunden en samtale og høre det rett fra hesten sin munn.


8) SEO kopi ferdigheter


Ca. 80% av alle webområdetrafikk kommer gjennom søkemotorene, så det er viktig at din website copywriter har vist seg erfaring i SEO kopi. Be dem om deres generelle tilnærming til SEO kopi. De vanligvis utfører Søkeordanalyse seg selv? Hvordan de vet når de har brukt nok søkeord i nok av riktig sted? Kan de vise deg en høy rangering området de har skrevet kopi for? Hvilke trinn tar de unngå diluting effektiviteten av din primære søkeordsetninger? Vil endre deres SEO Kopier tekst linker på sidene dine? (Det bør!)


9) SEO kopi uten ekstra kostnader!


Aldri være lurt til å betale mer for SEO kopi. Hvis du allerede har utført din søkeordanalyse, og du vet hvor du vil at søkeordsetninger brukes, bør skriving av kopi ta ikke lengre tid enn vanlig. Jeg skal si det igjen... SEO Kopier er ikke en ekstra – det er hvordan web kopi bør være skrevet! Ikke Betal ekstra for det! Det eneste du kan forvente å betale ekstra for er nøkkelordet analyser, å legge til HTML-koden for umerkede tekstkoblinger, gir veiledning om områdestruktur, sourcing av inngående linker til nettstedet, etc. SEO kopier av seg selv skal koste uten ekstra.


10) Skrive opplevelse for Online-medier


Skrive for en online middels er helt annerledes å skrive for utskrift. Leserne har ulike behov og mål, og lese betingelser er svært forskjellige. Kontroller at din website copywriter vet hvordan man skal imøtekomme til disse forskjellene. Be dem om å anbefale en maksimal lengde eller word sideantall per side. Det riktige svaret bør inkludere noen kommentar på at trade-off mellom problemer for å bla og behovet for en høy søkeordet greven for SEO. Spør dem om de foretrekker lange setninger eller kort (og håper å høre "kort"). Spør dem om de vil inkludere masse tekstkoblinger i hoveddelen av kopien, og hvis så, vil de vises som vanlige lenker (farget og understreket), eller vil de være umerket.


Profesjonelt skriftlig kopi kan bety forskjellen mellom et godt utseende nettsted og et godt utseende nettsted at tjener du penger.


Velg din website copywriter nøye.

No comments:

Post a Comment