Saturday, October 6, 2012

Ti raske Tips For fremragende presentasjoner

Det er det månedlige møtet for tid-again…the. Du bryte ut i en kald svette bare tenker på den. Om du presentere dine ledere eller ansatte sier du til deg selv:


Hva om jeg rotet opp?
Hva om jeg gjenta meg selv?
Hva om publikum ikke liker hva jeg sier?
Hva om jeg glemmer en del av min tale?
Hva om jeg ser nervøs?


Det er greit! Du er ikke den eneste følelsen denne måten. Book of Lists tilstandene # 1 frykten er snakker i offentlige. Denne frykten er større enn frykten for døden.


Vel, jeg har svar på din frykt og hjelper deg å bli en fremragende Konferansestyrer. Disse 10 tipsene kan hjelpe deg med å bli mer trygg lage presentasjoner som oppnår resultater.


1. Starte med en slutten i tankene
Spør deg selv: "Hvorfor jeg snakker?" "Hva ønsker jeg å gjøre etter å lytte til min tale publikum?" Dette vil hjelpe deg fokusere på meldingen du ønsker å dele med publikum. Det vil hjelpe du fokusere på hvem som er målgruppen, viktige punkt, og hva du vil at deltakerne skal gjøre etter å lytte til deg.


2. Hold det enkelt
Holde presentasjonen enkelt ved å lære å "snakke med express i stedet for å snakke for å imponere." Hva jeg mener ved å snakke for å imponere når du ser høyttalere bruker $5 ord for $2 situasjoner under taler, og de ser ubehagelig gjør det. Et annet eksempel på dette er når presenters overforbruk av PowerPoint. Publikum vil snart miste interessen for hva du sier.


Også holde det enkelt med strukturen i din tale. En åpning, kroppen med tre Hovedpunkter og en avsluttende vil hjelpe deg med å kommunisere med publikum. Være bare Oppriktig, konsis og enkel i presentasjonen, og du alltid vil koble med publikum.


3. Praksis, praksis, praksis
Master presentasjonen ved å praktisere. Her er hemmeligheten til practicing…first lese din tale til deg selv i 2 - 3 ganger. Dette gjør at du kan arbeide ut fleste av grov flekker i presentasjonen før du starter Innøving.


Deretter øve fremfor et speil eller enda bedre et videokamera eller tape spilleren. Også prøve å øve fremfor noen mening du verdsetter.


Praksis som Lukk deretter som mulig til omgivelsene engelsktalende som mulig. For eksempel hvis du vil snakke bak en lectern, praksis med notatene på en strykebrett.


4. Visualisere suksess
Før du går i dvale natten før en presentasjon ta jeg tid til å visualisere suksessen av presentasjonen. Nøkkelen til å få visualisering fungere for deg er som omfatter så mange sanser (lyd, berøring, synet, lukt, etc.) som mulig i visualisering. Har du noen gang hatt en drøm der det virket så ekte du våknet i en kald svette (du ikke trenger å fortelle meg hva drømmen var)? Det var fordi du brukte alle sansene og at drømmen ble så ekte for deg at du trengte å flykte fra det.


Visualisere deg selv å gi en vellykket presentasjon der du ser deg selv som trygg konferansestyrer, høre deg selv håndtering av spørsmål, etc. Visualisere vellykkede presentasjoner, slik at det blir reell.


5. Spis elefanten
Jeg spørre tidløs spørsmålet, "Hvorfor må du spise en elefant?" Stykke av brikke. Det samme svaret gjelder presenterer for en gruppe. Hvordan du presentere for en gruppe? Person til person. Dele opp gruppen i enkeltpersoner.


"Hvordan jeg presentere til en stor gruppe?" er en av de største spørsmålene når du å gi presentasjoner. Få personlig. Når det er mulig, vil jeg sørge for jeg ankomme tidlig for å rommet jeg presenterer i og plante meg selv, ved inngangen. Jeg vil deretter hilser så mange som mulig som leder gjennom døren. Jeg vil riste sine hender og la dem vite at jeg er glad de kom. Her er et tips for å garantere en positiv publikum:


* Som du hilse, kan du se etter hyggelig, positive mennesker. Deretter si noe sånt som, "Jeg er særlig glad du gjorde det i dag. Som et spørsmål om faktum er det en sit i front row med ditt navn. Vær like!"


Publikum medlem vil vanligvis klukkle og du startet prosessen personalisering. Også dette gjør at du kan stable alle vennlig deltakerne i fremre radene. Det er alltid hyggelig å se vennlige fjes i front row.


Husk, når du holder en presentasjon, det ikke er om dine behov eller bekymringer. Det handler om deltakernes behov eller bekymringer. Gjøre det personlig og spise elefanten!


6. Nagle med stillingen
Det er de første ordene publikum hører. Vite din åpne som baksiden av hånden. Vet nøyaktig hva du skal si. Når du kommer i gang og få litt fart vil du begynne å få trygghet for resten av din tale.


Det hjelper å ta en pause i 3-5 sekunder før du prøver å starte presentasjonen, slik som kan fokusere på hva du prøver å si.


7. Spiker din Ending
Det er den siste ord publikum hører og påminnelse om deg. Du kan ha en stor åpning og kroppen og har en dårlig slutt og målgruppen din alltid huske hvordan du avsluttet.


Be tilhørerne om å ta affære, tenke på en idé, etc., slik at de forstår hvorfor de er der.


8. Sikkerhetskopiering hvis du glemmer
Hvis du glemmer hva du er i ferd med å si eller mister din plass i presentasjonen, gjør du følgende:


* Stopp opplesing. Ta to skritt bakover. Deretter kan du ta et dypt åndedrag. Samle dine tanker. Smil. Ta to skritt frem og fortsette med presentasjonen.


* Gå tilbake og gjenta siste setning. Som vil hjelpe til med å utløse hva kommer etterpå i presentasjonen.


* Hvis du virkelig gå tom, kan du spørre et publikum medlem hva var den siste setningen du sa. Også, hvis de har støtteark av tale, kan du be publikum hva er neste emne vil vi diskutere. Du vil bli overrasket over hvor mange mennesker vil frivillig denne informasjonen for å hjelpe deg. Dette vil gi deg tid til å samle inn dine tanker, involvere publikum og gå frem med presentasjonen.


Merk: Hvis du glemmer en opplysning, samle deg selv, og deretter gå fremover. Aldri si, "Jeg er lei meg." Med mindre publikum har en kopi av hver enkelt ord av tale vil de aldri vite du har glemt noe.


9. Realisere nervøsitet er verktøyet med stor Presenters tro det eller ei, alle presenters, om profesjonell eller sporadisk, er nervøs når du presenterer. Forskjellen er de beste presenters bruke nervøsitet til sin fordel ved å slå nervøsitet til positiv energi. Her er noen tips til kontroll nervøsitet:


* Når mulig gange fra baksiden av plass til å brenne noen av nervøs energi.
* Sakte puste
* Stretch


10. Få glade
Få begeistret slik at publikum er begeistret for å høre presentasjonen.


Noen av måtene du kan bli glade er:


* Husk hva du sier er viktig, og kan gjøre en forskjell for målgruppen.


* Alle muligheter til å presentere er en sjanse til å lykkes.


* Hver gang du snakker bli du bedre enn forrige gang.


* Presentere utsett meg til utallige muligheter som jeg ikke ville ha ved å ikke presentere.


Så neste gang du har muligheten til å presentere bruke de ovennevnte teknikkene. Du vil ha det gøy mens presentere på et helt nytt nivå.

No comments:

Post a Comment