Wednesday, October 24, 2012

Hvordan få mest mulig ut av din Website Copywriter

Mange føler usikkert når håndtere copywriters. Som noen artform er skriving subjektive; i stedet for svart-hvitt se de fleste bedriftseiere og markedsføring ledere utvisket nyanser av grått. Men copywriting besitter en viktig element som de fleste andre kunstformer ikke – en kommersiell imperativ.


Fordi den copywriter publikum er drevet av realitetene i business-markedet, så er også copywriter. Selv om gode elsker å skrive, elsker de ikke nødvendigvis å skrive om toalettpapir og real estate. Copywriters – i bestemt nettsted copywriters – skrive fordi det er jobben sin. Og i likhet med alle jobb, copywriting har svært definert mål og parametere som bestemmer hvordan copywriter fungerer, og hva slags materiale som de produserer.


Så, trenger du svart-hvitt, dette er hvor du finner den.


Det finnes to primære kommersielle realiteter for en website copywriter. Forstå disse realiteter, og du vil forstå skribent. Ignorere dem, og jobben din vil ta lengre tid, bli mer frustrerende, være mindre engasjerende og tjene mindre penger.


VIRKELIGHETEN 1 – LESER-VENNLIG OG SØK-MOTOR-VENNLIG


En website copywriter må følge visse retningslinjer for å sikre at nettstedet ditt er både leser-vennlig og søk-motor-vennlig. Dette er svart-hvitt.


Fordi de fleste nettsteder stole på søkemotorer for deres trafikk, din website copywriter har til å skrive for to bred målgrupper: menneskelige og datamaskinen. Dette gir mange kompleksiteten fordi ganske ofte disse målgruppene ønsker forskjellige ting.


For eksempel, med mennesker er mindre vanligvis mer. Men med datamaskiner, er mer mer. Mennesker trenger å forstå, så Jo færre ord bedre. Søkemotorer, derimot, er programmert til å tenke at noe viktig nok til å bli rangert høyt har å ha mange ord. En website copywriter må balansere disse motsetningene. Din copywriter arbeide raskere og mer effektivt hvis du ikke har behov for få ord eller for mange.


Tips: Hvis nettstedet må både mennesker og søkemotorer, prøv ikke å sette din hjertet på mindre enn 100 ord per side eller mer enn 300 ord. Generelt sett, er et sted i midten et hyggelig kompromiss for begge målgrupper.


Og det er ikke bare hvor mange ord som brukes som er viktig. Mennesker har en tendens til ikke å like gjentatte ord, mens søkemotorer gjør. Mennesker vil forstå fra din overskrift hva det er du gjør, og hvis det er relevant. Nevne det en gang, og de vanligvis vil huske. Søkemotorer er ikke så smart. De trenger å bli fortalt igjen og igjen. Dette er hvordan de finne ut hvor relevant nettstedet er.


Tips: Ikke spør din website copywriter for å være en minimalistisk. Søkemotorer vil ikke liker det. Av samme token, ikke spør dem å knipe hver side full av hundrevis av søkeordsetninger primære, ganske enkelt fordi leserne menneskelige ikke vil liker som (faktisk, vil heller ikke søkemotorer). Trikset er å forvente på hver side for å gjenta en eller to primære søkeordsetninger 5 - 10 ganger.


Tips: Husk balansering menneskelige og datamaskinen krav er tidkrevende. Prøv å få en klar forståelse av formålet med hver side før din skribent starter. Du får en mye bedre produkt med færre tidkrevende gjentakelser.


VIRKELIGHETEN 2 – FORDELER, MÅLGRUPPER, PRODUKTER, TJENESTER, FUNKSJONER


En website copywriter avtaler i fordeler, målgrupper, produkter, tjenester og funksjoner. Dette er svart-hvitt.


Disse ting kan bli smertelig åpenbart til deg, men de kan ikke til din copywriter. Og selv om en god copywriter vil være i stand til å trekke dem ut av deg, de vil ikke kunne nøyaktig og grundig identifisere dem alene.


Tips: Før du engasjere en website copywriter, lage en liste over hva du gjør, som du gjør det for, og hvilke fordeler den gir dem. Jobben din vil koste mer, hvis din kort består av én linje, "Jeg ønsker å øke salget!"


Når den kommer til den, skrevet en god nettside rundt fordeler. Kunder er bare interessert i hvordan du kan ha dem. Dette betyr at fordelene er website copywriter inspirasjon. Ved slutten av prosjektet, vil du bli syk og lei av å høre din copywriter spør, "men hva er fordelene med den til kunden?" Du vil definitivt takke dem for å spørre skjønt.


Tips: Må ikke forveksle funksjoner med fordeler. En funksjon er hva du gjør, eller hvordan du gjør det. En fordel er hva fordel som bringer til kunden. Listen må skilles klart mellom to. Dette vil lagre din copywriter mye tid, og spare deg mye penger. Viktigst, vil det gjøre deg mye penger fordi webområdet ditt vil drive din kunde.


Nettsted copywriting er en artform. Men fordi det er en artform med et kommersielt grunnlag, det kan leses av alle i bransjen. Og når du forstår kommersielle realiteter copywriter, greys av artform vil begynne å synes mer som kjent svart-hvitt av de ni-til-fem. Da og først da vil du kunne gjøre det meste av din website copywriter.

No comments:

Post a Comment